سیلو سیمان

به سازه هایی که برای ذخیره مواد از جمله سیمان , غلات , مواد پلی اتیلن  و … استفاده میشود سیلو میگویند که به چند مدل فلزی یا بتنی ساخته میشوند .

سیلو فلزی به دو صورت پیچی و جوشی ساخته میشود. سیلو ذخیره پیچی یا چند تکه برای سیلوهای غلات و سیلوهای سیمانی که امکان باربری ترافیکی ندارند مورد استفاده قرار میگیرد.

مجموعه صنعتی آراد مخزن توانایی ساخت سیلو به دو شکل ممکن را دارا میباشد . وبا توجه به نیاز شما عزیزان سیلو مورد نظر را طراحی و به ساخت میرساند.

سیلوهای پر کاربرد

سیلو سیمان

سیلو غلات

سیلو ذخیره مواد پلی اتیلن و شیشه و مواد معدنی

متعلقات سیلو

 

سیلو سیمان

انواع سیلو سیمان

سیلو سیمان  در ابعاد و ظرفیت های متنوع ساخته میشود . سیلو سیمان  به صورت معمول  در ابعاد 30 , 50, 60, 80, 100 , 150 , 200 , 250 , 300 تنی  قابل جابه جایی به صورت بار ترافیکی ساخته میشود و سیلو سیمان با ظرفیت بالاتر باید در محل پروژه ساخته شود.

نحوه ی محاسبه حجم سیلو سیمان

در محاسبه حجم سیلو سیمان باید در نظر داشت که سیلوهای ساخته شده بر اساس وزن سیمان ذخیره شده نامگذاری میشوند. بنابراین برای بدست آوردن ظرفیت اسمی یک سیلو سیمان ابتدا حجم مخزن را محاسبه میکنیم سپس عدد بدست آمده را در وزن مخصوص ضرب مینماییم .وزن مخصوص سیمان با توجه به تیپ سیمان متفاوت میباشد ولی بطور میانگین عدد 1.4 مربوط به وزن مخصوص سیمان در ساخت سیلو محاسبه میشود .جدول زیر وزن مخصوص تعدادی از مصالح و مواد را نشان میدهد.

سیلو سیمان

برای مثال سیلو سیمان با قطر 285 سانتیمتر بدنه و ارتفاع 9 متر بدنه و مخروطی 2 متر طبق محاسبات  100 تنی میباشد.

R= شعاع سیلو
H= ارتفاع بدنه سیلو
h=ارتفاع مخروطی سیلو
V=حجم سیلو

V=((R*R*3.14*H)+(R*R*3.14*h/3))* وزن مخصوص

V= ((1.42*1.42*9)+(1.42*1.42*3.14*2/3))*1.4=90 تن

شما میتوانید با کلیک کردن روی هر سیلو ابعاد و مشخصات و نمونه کارهای ما را مشاهده نمایید.

سیلو سیمان 30 تن

سیلو سیمان 50 تن

سیلو سیمان 60 تن

سیلو سیمان 100 تن

سیلوسیمان 150 تن

سیلو سیمان 200 تن

سیلو سیمان 250 تن

سیلو سیمان 300 تن

سیلو سیمان با مخروطی نامنظم

سیلو سیمان 30 تن

سیلو سیمان 30 تن به طور معمول در کارگاههای کوچک ساختمانی , بلوک سازی و … استفاده میشود. این سیلو دارای یک لوله 3 اینچ از ارتفاع یک متری زمین تا سقف سیلو است که برای پر کردن سیمان توسط بونکر تعبیه شده است. همچنین سیلو سیمان ساخت آراد مخزن دارای یک دریچه تخلیه دستی است که میتوان مقدار حجم سیمان خروجی را کنترل کرد . سیلو سیمان دارای نردبان و دریچه بازدید میباشد.

سیلو سیمان 30 تن

عکس و نمونه سیلو سیمان 30 تن و 40 تن

سیلو سیمان 50 تن

 

سیلو سیمان 50 تن به طور معمول در کارگاههای کوچک ساختمانی , بلوک سازی و … استفاده میشود. این سیلو دارای یک لوله 3 اینچ از ارتفاع یک متری زمین تا سقف سیلو است که برای پر کردن سیمان توسط بونکر تعبیه شده است. همچنین سیلو سیمان ساخت آراد مخزن دارای یک دریچه تخلیه دستی است که میتوان مقدار حجم سیمان خروجی را کنترل کرد . سیلو سیمان دارای نردبان و دریچه بازدید میباشد. با خرید سیلو سیمان 50 تن میتوان به اندازه یک بونکر سیمان ذخیره در سیلو نگه داری کرد.

سیلو سیمان 50تن

عکس و نمونه سیلو 50 تن

سیلو سیمان60 تن

سیلو سیمان 60 تن سیلو سیمان مقرون به صرفه در کارگاه میباشد . شما با خرید سیلو سیمان 60 تن همیشه یک بونکر یا 27 تن ذخیره سیمان در سیلو خود خواهید داشت که در شرایط کمبود سیمان یا کار میتواند کمک زیادی برای تامین سیمان مورد نیاز شما باشد . این سیلو دارای یک لوله 3 اینچ از ارتفاع یک متری زمین تا سقف سیلو است که برای پر کردن سیمان توسط بونکر تعبیه شده است. همچنین سیلو سیمان ساخت آراد مخزن دارای یک دریچه تخلیه دستی است که میتوان مقدار حجم سیمان خروجی را کنترل کرد . سیلو سیمان دارای نردبان و دریچه بازدید میباشد. همچنین سیلو سیمان 60 تن با قطر 280 سانتیمتر نیز ساخته میشود ولی با توجه به کرایه بالا حمل تیم آراد مخزن این سیلو را با قطر 250 سانتیمتر میسازد که قابلیت جابه جایی بدون ‍پرداخت کرایه اضافی بابت بار ترافیکی میباشد .

 

سیلو سیمان 60 تن

عکس و نمونه سیلو 60 تن

سیلو سیمان 100 تن

سیلو سیمان 100 تن به دو صورت پایه بلند و پایه کوتاه ساخته میشود.سیلو سیمان 100 تن پایه بلند دارای پایه 6 متری میباشد و دارای بادبند و 2 کمربند میباشد .باتوجه به ارتفاع مورد نیاز مشتری امکان ساخت هر دو سیلو در مجموعه آراد مخزن فراهم میباشد.

سیلو سیمان 100 تن با توجه به ظرفیت بالایی که دارد بهتر است با ورق 5 میل و 4 میل تمام بدنه ساخته شود ولی به دلیل بهای تمام شده به خاطر وزن بالا از ورق 3 میل برای ساخت بدنه سیلو استفاده میشود . البته ناگفته نماند که سیلوهای  100 تن ساخته شده به اصطلاح بازاری تماما با ورق 4 و 3 ساخته میشود که با توجه به قیمت تمام شده و درصد اختلاف با سیلو سیمان 100 تن با مخروطی 5 میل از نظر ما به صرفه نمیباشد و مشتری با خرید این سیلو ریسک بالایی را پذیرا میشود.

سیلو 100 تن

عکس و نمونه سیلو 100 تن

سیلو سیمان 150 تن

سیلو سیمان 150 تن به دو صورت پایه بلند و پایه کوتاه ساخته میشود . سیلو سیمان 150 تن پایه بلند دارای پایه 6 متری میباشد و دارای بادبند و 2 کمربند میباشد . باتوجه به ارتفاع مورد نیاز مشتری امکان ساخت هر دو سیلو در مجموعه آراد مخزن فراهم میباشد. ما در مجموعه صنعتی آراد مخزن سیلو سیمان 150 تن را به صورت دو طرف جوش تولید مینماییم که ازهرنوع ترکیدگی یا پارگی سیلو سیمان 150 تن جلوگیری مینماید . همچنین با توجه به شرایط آب وهوایی و محل نصب سیلو سیمان 150 تن میتوان از ورق با ضخامت بالاتر برای مخروطی و بند اول سیلو سیمان 150 تن استفاده کرد. برای سیلوسیمان 150 تن باید فندانسیون مطابق با استاندارد طراحی شود که از هر نوع خسارت درآینده با توجه به ظرفیت بالا جلوگیری کرد.

سیلو 150 تن

عکس و نمونه سیلو 150 تن

سیلو سیمان 200 تن

سیلو سیمان 200 تن به دو صورت پایه بلند و پایه کوتاه ساخته میشود . سیلو سیمان 200 تن پایه بلند دارای پایه 6 متری میباشد و دارای بادبند و 2 کمربند میباشد . باتوجه به ارتفاع مورد نیاز مشتری امکان ساخت هر دو سیلو در مجموعه آراد مخزن فراهم میباشد. ما در مجموعه صنعتی آراد مخزن سیلو سیمان 200 تن را به صورت دو طرف جوش تولید مینماییم که از هرنوع ترکیدگی یا پارگی سیلو سیمان 200 تن جلوگیری مینماید. همچنین با توجه به شرایط آب وهوایی و محل نصب سیلو سیمان 200 تن میتوان از ورق با ضخامت بالاتر برای مخروطی و بند اول سیلو سیمان 200 تن استفاده کرد. همچنین در مجموعه صنعتی آراد مخزن قسمت پایینی سیلو سیمان 200 تن و محل اتصال پایه ها از الکترود مخصوص دارای استحکام بیشتربرای جوشکاری استفاده میشود.  برای سیلوسیمان 200 تن باید فندانسیون مطابق با استاندارد طراحی شود که از هر نوع خسارت درآینده با توجه به ظرفیت بالا جلوگیری کرد.

عکس و نمونه سیلو 200 تن

سیلو سیمان 250 تن

سیلو سیمان 250 تن به دو صورت پایه بلند و پایه کوتاه ساخته میشود. سیلو سیمان 250 تن پایه بلند دارای پایه 6 متری میباشد و دارای بادبند و 2 کمربند میباشد. باتوجه به ارتفاع مورد نیاز مشتری امکان ساخت هر دو سیلو در مجموعه آراد مخزن فراهم میباشد. ما در مجموعه صنعتی آراد مخزن سیلو سیمان 250 تن را به صورت دو طرف جوش تولید مینماییم که از هرنوع ترکیدگی یا پارگی سیلو سیمان 250 تن جلوگیری مینماید. همچنین با توجه به شرایط آب وهوایی و محل نصب سیلو سیمان 250 تن میتوان از ورق با ضخامت بالاتر برای مخروطی و بند اول سیلو سیمان 250 تن استفاده کرد. همچنین در مجموعه صنعتی آراد مخزن قسمت پایینی سیلو سیمان 250 تن و محل اتصال پایه ها از الکترود مخصوص دارای استحکام بیشتربرای جوشکاری استفاده میشود. برای سیلو سیمان 250 تن باید فندانسیون مطابق با استاندارد طراحی شود که از هر نوع خسارت درآینده با توجه به ظرفیت بالا جلوگیری کرد.

نمونه سیلو 250 تن

عکس و نمونه سیلو 250 تن

سیلو سیمان 300 تن

سیلو سیمان 300 تن و ظرفیت بالاتر معمولا به دلیل عدم امکان جا به جایی در محل پروژه ساخته میشود. البته بسته به مسیر حمل و نقل امکان جا به جایی برای بعضی مناطق وجود دارد. ساخت سیلو سیمان 300 تن و بالاتر با توجه به سفارش کارفرما و محل نصب طراحی میشود که میتوان با قطر بزرگتر نسبت به بقیه سیلوها این سیلو را ساخت. با توجه به حجم بالای سیلو و هزینه سنگین فندانسیون و تعمیر و نگه داری بالا پیشنهاد میشود از سیلو سیمان با ظرفیت پایینتر استفاده شود. البته ناگفته نماند که در مجموعه صنعتی آراد مخزن امکان ساخت سیلو سیمان 300 تن به صورت پیچی و چند تکه فراهم میباشد که البته نسبت به سیلوی مشابه یک تکه جوشی هزینه بالاتری دارد. مطابق عکس نمونه سیلو سیمان 300 تن پیچی را مشاهده میفرمایید .

نمونه عکس سیلو 300 تن

سیلو سیمان با مخروطی نا منظم

در مجموعه صنعتی آراد مخزن امکان طراحی و ساخت سیلو سیمان مورد نظر شما حتی با مخروطی نامنظم نیز فراهم میباشد . با توجه به محل نصب و محل خروجی سیلو میتوان با ساخت یک طرفه مخروطی خروجی سیلو سیمان را به یک طرف هدایت نمود که خروجی با نوار نقاله به صورت اتوماتیک راحتتر قابل جابه جایی باشد .

ساخت 2 عدد سیلو مخروطی نامنظم برای نصب کنار هم

سیلو غلات و مواد خوراکی

سیلو غلات و مواد خوراکی دامی و طیور معمولا با ورق گالوانیزه ساخته میشود و با توجه به چگالی وزن پایین مواد نسبت به حجم میتوان از ورق با ضخامت پایین و یا ورق های کرکره ای برای ساخت سیلو غلات استفاده کرد.

برای اطلاع از ابعاد و قیمت سیلو غلات لطفا با کارشناس مربوطه تماس بگیرید.

 

سیلو ذخیره مواد پلی اتیلن و شیشه و مواد معدنی

سیلو ذخیره مواد مشابه همانند سیلو سیمان ساخته میشود با این تفاوت که حجم بدست آمده در سیلو در وزن مخصوص خود مواد ضرب میشود که برای هر مواد متنفاوت میباشد. دراین نوع سیلو با توجه به نوع ذخیره باید از ورق متناسب با آن استفاده کرد . برای اطلاعات بیشتر و قیمت محصول لطفا با کارشناس مربوطه تماس بگیرید.

متعلقات سیلو سیمان

1. ماردون اسکرو سیمان

برای انتقال سیمان از یک لوله که داخل آن پره هایی مارپیچ شکل به اصطلاح ماردون استفاده میشود. که این ماردون توسط موتور گیربکس مناسب چرخانده می شود. قابل نصب در زاویه و طول مناسب میباشد.

2. گردگیر فیلتر سیلو سیمان

در مراکز شهری یا مناطق حساس برای جلوگیری از پخش شدن گرد سیمان ورودی به سیلو در هوا از فیلتر یا گردگیر سیمان استفاده میشود.

3. سنسور نشان دهنده سطح سیمان لول سوییچ

برای مشاهده سطح سیمان ذخیره شده در سیلو سیمان به چند طریق میتوانیم عمل کنیم. که ساده ترین آنها استفاده از میکروسوییچ یا لول سوویچ میباشد. بدین شکل که وقتی سیمان به سطح مورد نظر در سیلو رسید لول سوییچ عمل کرده و تغییر حالت میدهد و میتوان یک لامپ یا سنسور برای نشان دادن آن استفاده کرد.

error: Content is protected !!